Sluiten Wijn-Online en derde partijen gebruiken cookies om het bezoek en winkelen bij Wijn-Online voor u nog makkelijker en persoonlijker te maken. Door verder gebruik te maken van onze website gaat u hiermee akkoord. Lees meer »

Veelgestelde Vragen

Bestellen

Ontvang ik een bevestiging als ik een bestelling plaats?

Binnen enkele minuten na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u via de e-mail een bevestiging en factuur van uw bestelling. Het komt wel eens voor dat de bevestigingsmail in de spambox terecht komt. Als u in beide gevallen geen bericht van ons heeft ontvangen, stuur dan een e-mail met uw adresgegevens naar klantenservice@wijn-online.nl, dan kunnen we voor u controleren of de bestelling gelukt is.

Hoe kan ik een wijn bestelling plaatsen?

Al onze wijnproducten zijn uitsluitend online te bestellen. Dit kan via onze nieuwsbrieven of via onze website www.wijn-online.nl. Zodra u uw wijnkeuze heeft gemaakt plaatst u de betreffende wijn(en) in de winkelwagen, waar u ook het aantal dozen nog kunt wijzigen. Alle prijzen in de winkelwagen zijn inclusief BTW. Door een bestelling te plaatsen ontvangt u automatisch onze nieuwsbrieven en aanbiedingen. Ontvangt u nog geen nieuwsbrieven dan kunt u zich hiervoor inschrijven bij uw bezoek aan onze website of door een mail te sturen naar klantenservice@wijn-online.nl.

Levering

Hoe lang duurt het voordat ik een bestelling in huis heb?

Wij streven ernaar om uw bestelling binnen 5 – 10 werkdagen bij u thuis af te leveren. LET OP: Indien uw een bestelling op een voorinschrijving heeft gedaan, dan kunnen er afwijkende levertijden gelden. Dit wordt altijd vooraf duidelijk in de betreffende voorinschrijving aangegeven, tijdens het bestelproces en in de digitale bevestigingsmail.

Bezorgt Wijn-Online ook wijnen in het buitenland?

Al onze producten worden uitsluitend in Nederland geleverd.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Wij versturen al onze bestellingen via PostNL (hierbij maken wij geen gebruik van de Track & Trace code). Mocht de postbezorger u niet thuis aan treffen, dan ontvangt u een afwezigheidsbericht waarmee de zending op het dichtstbijzijnde postkantoor of bij uw buren kan worden afgehaald of u ontvangt melding van een nieuw bezorgmoment.

Ik ontvang mijn bestelling niet omdat het uitverkocht is?

Het kan sporadisch voorkomen dat wij uw bestelling niet gereed kunnen maken omdat een of meerdere wijnen en/of accessoires overtekend zijn. Dit betekent dat er veel meer mensen zich hebben ingeschreven dan wij wijn hebben gereserveerd. In dat geval zullen wij ons uiterste best doen om uw bestelling alsnog uit te voeren, maar zo’n situatie is helaas niet te vermijden. Indien u reeds vooruitbetaald heeft, dan ontvangt u uiteraard uw geld terug.

Om deze situatie te vermijden maken wij gebruik van vooraankondigingen via e-mail. Hoe eerder uw inschrijving op onze vooraankondiging binnenkomt, hoe hoger uw positie op deze lijst.

Wat zijn de verzendkosten voor mijn bestelling?

Voor bestellingen onder de € 75,- is de bijdrage in de verzendkosten € 4,95 per bestelling. Voor bestellingen boven de € 75,- berekenen wij geen verzendkosten en leveren wij u wijnen en eventuele (wijn)accessoires gratis thuis.

Wat moet ik doen als mijn bestelling incompleet of beschadigd is aangekomen?

Bij een onvolledige of beschadigde zending dient u dit binnen 24 uur te melden aan onze klantenservice. Dit kan via het e-mailadres klantenservice@wijn-online.nl. Onze klantenservice neemt dan contact met u op om het probleem op te lossen.

Betalen

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Wij bieden verschillende betaalmogelijkheden aan tijdens het bestelproces. U heeft de keuze uit: iDeal, Paypal en Riverty (voorheen AfterPay).

iDeal: u betaalt de bestelling direct vanaf uw eigen rekening. Zodra de betaling is afgerond zal de order bij ons binnen komen en in behandeling worden genomen.

Paypal en Riverty: als u voor een van deze betaalmogelijkheden kiest, betaalt u niet vooraf en wordt de bestelling in behandeling genomen zodra deze is afgerond. Als de bestelling door ons is verzonden krijgt Paypal/Riverty van ons een melding dat de zending is verstuurd. U zult dan een aantal dagen later vanuit Paypal/Riverty een factuur ontvangen met de vraag deze te voldoen.

LET OP: u kunt enkel kiezen voor Riverty bij een bedrag vanaf 5,00 euro.

Wat is het rekeningnummer van Wijn-Online?

U kunt alleen een betaling direct aan ons overmaken indien dit duidelijk is aangegeven op de factuur, maar meestal is dit niet het geval aangezien u online via ons bestelproces verloopt. Als u tijdens het bestelproces gekozen heeft om te betalen via Paypal/Riverty dan dient u de factuur die van Paypal/Riverty afkomstig is aan Paypal/Riverty te voldoen. Deze betaalt u dus NIET aan Wijn-Online.

Ik ben mijn factuur kwijt, wat nu?

Stuur dan een e-mail naar klantenservice@wijn-online.nl. Geef hierin aan: uw naam, adres en het product waarvan u de factuur bent kwijtgeraakt. Wij sturen u dan via e-mail een kopie van deze factuur toe.

Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, wat betekent dit?

Wanneer een zending nog niet door u betaald is ontvangt u hier via e-mail een betalingsherinnering voor. De eerste betalingsherinnering wordt 10 dagen na verzending van uw bestelling aan u verstuurd. In totaal kunt u 4 betalingsherinneringen per zending van ons ontvangen. Hebben wij in die periode geen bericht van u gekregen dan zal de openstaande factuur bij ons incassobureau terecht komen en zullen er extra kosten in rekening worden gebracht.

LET OP: Indien u ervoor gekozen heeft om te betalen via Riverty (voorheen AfterPay) en de herinnering is van Riverty, dan dient u contact op te nemen met Riverty inzake deze betalingsherinnering. U kunt Riverty bereiken via www.riverty.nl.

Retourneren

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Als u een ontvangen product niet wenst te behouden kunt u deze altijd, zonder opgaaf van redenen, binnen 30 dagen na ontvangst aan ons retourneren.

Als u een zending retourneert vraag dan altijd om een verzendbewijs van het postkantoor. Dan heeft u bewijs van de retourzending wanneer deze onverhoopt niet bij ons aankomt. Graag wijzen wij u erop dat u wettelijk gezien verantwoordelijk bent voor de retourzending. Bij niet-aangekomen retourzendingen dient u contact op te nemen met de vervoerder van uw retourzending.

Na ontvangst en controle van uw retourzending, vergoeden wij u de volledige 100% van uw aankoopbedrag. Dit bedrag ontvangt u binnen 5 werkdagen op uw rekening.

Stuur uw retourzending naar:
Wijn-Online
Postbus 550
2400 AN Alphen aan den Rijn

U retourneert op uw risico Na retourontvangst wordt gecontroleerd of uw retourzending compleet/onbeschadigd is en voldoet aan de voorwaarden om voor terug storting van betaling in aanmerking te komen. Wij kunnen u niet of niet volledig terugbetalen indien:

  • wij uw retourzending niet ontvangen
  • uw retourzending niet compleet is
  • niet duidelijk is van wie de retourzending komt. (Als u de originele factuur niet meer heeft, vermeld dan duidelijk uw naam, adres en postcode bij het product in de retourzending).

Kan ik bij u langskomen om een bestelling te retourneren?

Wijn-Online heeft geen fysieke winkels, wij werken uitsluitend via internet. Alle bestellingen worden via PostNL naar het door u gewenste adres gestuurd. Retourneren is altijd mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling. U kunt niet bij ons langskomen om uw levering te retourneren of af te halen.

Overige

Kan ik bij Wijn-Online ook andere wijnen bestellen?

Momenteel hebben wij gezien onze recente start slechts een beperkt aantal exclusieve wijnen beschikbaar. Deze wijnen zijn exclusief voor Wijn-Online geselecteerd en nergens anders scherper geprijsd dan bij ons. Na verloop van tijd zullen er meer exclusieve wijnen worden geselecteerd en via voorinschrijvingen worden aangeboden.

Wat voor garantie heb ik op mijn producten bij Wijn-Online?

Op alle artikelen die u bij ons koopt, gelden de wettelijke garantietermijnen. Indien u een klacht over uw bestelling heeft, vernemen wij dit graag zo snel mogelijk na levering. U kunt in alle gevallen zonder opgaaf van reden uw bestelling binnen 14 dagen retourneren. U ontvangt in dat geval 100% van uw betaling terug.

Zijn mijn persoonlijke gegevens veilig bij Wijn-Online?

Om uw betaling te kunnen verwerken, maken wij gebruik van de diensten van een Nederlandse payment provider. Deze maakt gebruik van de modernste beveiligingssystemen. Als u betaalt, dan gaat dit via een beveiligde SSL-verbinding. U kunt dit zien doordat dit bovenin in het webadres wordt aangegeven. Wij voldoen tevens aan alle wettelijke AVG eisen.

Ik wil geen aanbiedingen meer ontvangen van Wijn-Online

In elke nieuwsbrief via de email kunt u aangeven niet langere geïnformeerd te willen worden met onze exclusieve aanbiedingen. Wij stoppen dan automatisch met toezending.

Indien u ook niet langer geïnformeerd wenst te worden met schriftelijke aanbiedingen, dan kunt u dat aan onze klantenservice doorgeven. U kunt contact opnemen met onze Klantenservice via emailadres: klantenservice@wijn-online.nl . Dit geldt ook voor telefonische aanbiedingen, hoewel u dit natuurlijk ook tijdens het gesprek kunt aangeven.

Ik wil graag telefonisch contact met Wijn-Online

Wijn-Online biedt de producten uitsluitend aan via het internet om de kosten van de producten zo laag mogelijk te houden. Om die reden werken wij met een klein team en om al onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn, werken wij enkel met een online klantenservice. We verzoeken u dan ook uw vraag via ons emailadres klantenservice@wijn-online.nl te stellen. Op deze wijze kunnen wij u snel en efficiënt helpen met al uw vragen.

< 18 jaar, deze website is niet voor jou bestemd
< 18 jaar verkopen wij geen alcohol
Wijn-Online bestelt direct bij de wijnboer en heeft geen winkels. Doordat wij alle bestellingen bundelen, kunnen wij scherp inkopen en betaalt u geen geld aan tussenhandel en marketingbudgetten. U betaalt een normale prijs voor goede kwaliteitswijnen die direct vanaf de wijngaard bij u thuis wordt afgeleverd.